Employee Assistance Program (EAP) Nederland - GORTcoaching - Vind uw coach!

Employee Assistance Program

Met de GORTcoaching ServiceDesk EAP hebben uw medewerkers (en hun familie) altijd en overal de beschikking over een professionele coach. Hiermee bekrachtigt u uw medewerkers om laagdrempelig zelf oplossingen te vinden voordat er echte problemen ontstaan. Snel aan de slag kunnen met een coach resulteert in vitale, gelukkige en veerkrachtige werknemers die duurzaam blijven presteren. Lees hieronder verder over ons Employee Assistance Program.

GORTcoaching ServiceDesk

Een gezonde geest in een gezond lichaam geeft de ideale basis voor optimaal presteren. Helaas zien HR-managers al jaren een stijging van het verzuim door psychische klachten. Veel van deze klachten hadden makkelijk voorkomen kunnen worden en de noodzaak voor goed en structureel beleid is dus groter dan ooit.

Kosten

De GORTcoaching ServiceDesk is voor bedrijven vanaf 50 medewerkers een goede optie omdat u hiermee al uw medewerkers coaching kan bieden en wij met u een maximaal budget per maand afspreken. U weet dus precies waar u aan toe bent en er is nooit sprake van budget overschrijding. Verwacht u meer dan 50 coachtrajecten per jaar? In dat geval kunnen we u ook speciale services bieden. Neem contact op met ons voor meer informatie. Coaching kost 139,- per uur. Een intake is altijd gratis.

Een EAP zoals de GORTcoaching ServiceDesk maakt het mogelijk dat uw medewerkers:

Z

Kosteloos 24 uur per dag en 7 dagen per week telefonisch, face-to-face of online de beschikking hebben over een coach.

Z

Bij onze coaches terecht kunnen voor zowel werk- als privé gerelateerde vraagstukken. Volledig anoniem en met de grootste zorg voor privacy.

Z

Gebruik kunnen maken van ons uitgebreide landelijke netwerk van professionele coaches die oplossingsgerichte face-to-face trajecten verzorgen.

Met welke vraagstukken kunnen uw medewerkers bij de  GORTcoaching ServiceDesk terecht?

Preventie

Problemen oplossen voor het te laat is. Stress, conflicten, verlies en scheiding zijn typisch voorbeelden waarbij u als werkgever preventief coaching kunt inzetten om bijv. uitval te voorkomen.

Problemen oplossen

Zijn er toch problemen ontstaan en is een medewerker uitgevallen door bijv. een burnout is er alsnog een mogelijkheid om coaching in te zetten om langdurig uitval te voorkomen.

Ontwikkeling en groei

U kunt coaching inzetten voor het ontwikkelen van alle werkgerelateerde competenties.

Alle competenties:
  • Gesprek voeren
  • De-escalatie van conflicten
  • Energie
  • Communicatie
  • Tactisch
  • Klantgerichtheid
  • Probleemanalyse
  • Resultaatgerichtwerken
  • Omgevingsbewustzijn
  • Samenwerken
  • Ondernemerschap
  • Flexibiliteit
  • Stressbestendigheid
  • Discipline
  • Organisatiesensitiviteit
  • Creatief denken
  • Kritisch
  • Organiseren
  • Coachen
  • Motiveren (en stimuleren)
  • Oordeelsvorming
  • Netwerkvaardigheid
  • Uitdrukkingsvaardigheid
  • Innovatief handelen
  • Mensgericht leiderschap
  • Sociabiliteit
  • Doorzettingsvermogen
  • Omgaan met details
  • Zelfsturing
  • Leiderschap
  • Financieel bewustzijn
  • Initiatief ontplooien
  • Conceptueel denken
  • Confronteren
  • Plannen en Organiseren
  • Analyserend vermogen
  • Conflicten beheersen
  • Aanpassingsvermogen
  • Sensitief reageren
  • Presenteren
  • Visie
  • Groepsgericht leiderschap
  • Delegeren
  • Onafhankelijkheid
  • Luisteren, doorvragen en samenvatten
  • Durf
  • Zelfkennis
  • Overtuigen
  • Assertiviteit
  • Onderhandelen
  • Voortgangscontrole
  • Zelfontwikkeling
  • Anticiperen
  • Besluitvaardigheid
  • Zelfprofilering
  • Werkexploratie
  • Marktgerichtheid
  • Reflecteren
  • Etc. etc.

Waarom kiezen voor de GORTcoaching ServiceDesk?

R

Wij zijn de superspecialist in coaching

Wij zijn de superspecialist op het gebied van coaching in Nederland. U en uw medewerkers kunnen bij ons terecht voor alle soorten coaching.

R

Oerhollands met meer dan 115 locaties in NL

Wij zijn een oerhollands persoonlijk en servicegericht bedrijf. Alle coaches en medewerkers op het hoofdkantoor spreken Nederlands.

R

Coaching ook mogelijk in andere talen en dialecten

Bij ons is het ook mogelijk om coaching te krijgen in het Engels, Frans, Duits, Mandarijn en diverse dialecten zoals Fries en Limburgs.

R

Voor kleine en grote bedrijven

Wij kunnen u de GORTcoaching ServiceDesk EAP aanbieden vanaf 3 FTE.

Dit zijn de twee beste redenen om te gaan werken met de GORTcoaching Service Desk EAP:

Focus op ontwikkeling zorgt voor meer bedrijfsresultaat!

Resultaten wijzen uit dat coaching een 529% Return on Investment leverde en tevens verschillende, significante immateriële voordelen voor het bedrijf (zoals een toename van de productiviteit en werktevredenheid). Met het werknemersbehoud in acht genomen was de totale ROI 788%.

Verlaag verzuim en voorkom psychologische problemen!

Helaas zien HR-managers al jaren een stijging van het verzuim door psychische klachten. Veel van deze klachten hadden makkelijk voorkomen kunnen worden en de noodzaak voor goed en structureel beleid is dus groter dan ooit.

Informatie over coaching & de GCSD

Wanneer coaching aanbieden?

U kunt coaching inzetten voor uw medewerker op het moment dat er behoefte is aan professionele of persoonlijke ontwikkeling. Onze coaches zijn gespecialiseerd in vele verschillende onderdelen van coaching, waarmee u onder meer de volgende competenties kunt ondersteunen en ontwikkelen:

 

  • Productiever en efficiënter leren werken aan doelen
  • Loopbaancoaching of begeleiding in het outplacementtraject
  • Ontwikkelen van leiderschapskwaliteiten en het vinden van de eigen leiderschapsstijl
  • Beter inzicht krijgen in eigen functioneren, krachten en belemmeringen
  • Voorkomen of herstellen van een burnout of beter omgaan met stressklachten als preventiemiddel  
  • Het aanleren van nieuwe vaardigheden of competenties
  • Vergroten van zelfvertrouwen en zelfkennis

Coaching is een op zichzelf staande methode om persoonlijke ontwikkeling te bevorderen, maar kan ook ingezet worden als uitbreiding of ondersteuning van andere organisatie- en/of training initiatieven. » Kijk in de agenda en vraag een gratis oriëntatie gesprek aan

Een van de grote voordelen is dat medewerkers zelf een coach mogen uitkiezen dit draagt in hoge mate bij aan de effectiviteit van een coachtraject!

Uw rol tijdens het coachtraject

U kunt de samenwerking met ons helemaal vormgeven zoals u dat wilt, hieronder staat een voorbeeld:

1: U kunt contact met ons opnemen of u kunt uw medewerker hier zelf een coach laten uitzoeken. Uw medewerker boekt vervolgens een gratis oriëntatie gesprek met een coach. Als er een klik is maakt de coach een offert op voor u. U kunt deze offerte online accorderen of aanpassen, na uw accordering start het coachtraject.

2: Vaak start het coachtraject met een drie-gesprek tussen u, de coach en de medewerker. In dit gesprek kunt u alles afstemmen met elkaar. Tijdens het traject neemt een kwaliteitsmanager contact met u op om te horen of alles naar wens verloopt.

3: Wij raden aan tijdens het traject zelf regelmatig gesprekken in te plannen met de coachee om zelf te horen wat de inzichten en vorderingen zijn. U kunt waarschijnlijk snel merken dat uw medewerker gelukkiger en efficiënter is. Uw ondersteuning is belangrijk voor het traject en u kunt dit op uw eigen manier vorm geven. Als alles naar wens is verlopen kunt u eindigen met een drie-gesprek met de coach.

Terugkerende problemen voorkomen

Voor alle medewerkers met terugkerende vragen bieden wij een levenslang leren programma. Hoe werkt het in de praktijk?

1) Onderhoudsgesprekken Een mogelijkheid is om bij uw huidige coach onderhoudsgesprekken te blijven volgen. U kunt dit bijv. 2 of 4 keer per jaar doen om uzelf scherp te houden op de onderwerpen waarop u gecoacht bent. Een verstandige keuze als terugval moet worden voorkomen.

2) Steeds weer nieuwe dingen leren van een nieuwe coach Continue ontwikkeling om steeds veel een nieuwe competenties te leren.

De ROI van coaching

Bedrijven die persoonlijk ontwikkeling om zakelijke redenen inzetten, zien een ROI tot een 7-voud van de oorspronkelijke investering terug.

Wetenschappelijke publicaties: Hieronder volgen enkele wetenschappelijke publicaties over de ROI van coaching: Fortune 500 Onder werknemers van Fortune 500 is een onderzoek uitgevoerd naar de winstgevendheid van Coaching (Mc Govern et. al., 2001). Resultaten wijzen uit dat coaching een 529% Return on Investment leverde en tevens verschillende, significante immateriële voordelen voor het bedrijf (zoals een toename van de productiviteit en werktevredenheid). Met het werknemersbehoud in acht genomen was de totale ROI 788%. Deze studie verschaft inzicht in hoe men de impact en effectiviteit van coaching nog meer kan optimaliseren.

Financiële Impact van coaching In het onderzoek van Parker-Wilkins (2006) naar de financiële impact van coaching werden drie stappen toegepast: Het begrijpen van de verwachte zakelijke waarde van coaching door het management (o.a. toegenomen productiviteit, diversiteit, werktevredenheid, klanttevredenheid en teamwork) Vaststellen wat de medewerkers hebben geleerd van coaching Onderzoeken hoe werknemers het geleerde toepassen en op deze wijze extra financiële waarde voor het bedrijf creëren. Resultaten wijzen uit dat wanneer de effecten voor coaching werden geïsoleerd (waardoor effecten van andere variabelen werden uitgesloten), coaching zorgde voor een rendement van 689% op de investering. Daarbij ervoeren werknemers een verbeterde samenwerking binnen een team, een hogere werktevredenheid, toegenomen productiviteit en een toegenomen klanttevredenheid.

*Wat is ROI? Return on investment, vaak afgekort als ROI, betekent letterlijk ‘rendement op investeringen’. Levert de investering een verlies op, dan is de ROI een negatief getal; levert de investering winst op, dan is de ROI een positief getal. Return on investement data wordt onder andere berekend door metingen van groei in verkoop, marktaandeel of rentabiliteit. De ROI is voor bedrijven en investeerders vaak een belangrijke indicator of een investering daadwerkelijk geld gaat opleveren. Een versimpelde formule voor het berekenen van de ROI. ROI = (verwachte) opbrengst / Investering (kosten) x 100%.

Wat is coaching?

Coaching is een persoonlijk ontwikkelingsproces dat wordt ingezet om de voor u wenselijke en duurzame veranderingen te bevorderen. Dit wordt bereikt door middel van gestructureerde, gerichte interactie en het gebruik van passende tools en technieken.

Een coachtraject bestaat uit:
1. Bewustwording en persoonlijke groei
2. Het vergroten van zelfvertrouwen
3. Het exploreren, ontwikkelen en toepassen van eigen mogelijkheden in werk en privé situaties.

Employee Assistance Program: EAP

Met de GORTcoaching ServiceDesk EAP kunnen alle medewerkers naar wens coaching inzetten voor hun vraagstukken. Uit onderzoek blijkt dat bedrijven die structureel coaching aanbieden structureel vitale en productieve medewerkers hebben. Dit komt omdat coaching een sterk preventieve werking heeft waardoor u problemen zoals ”uitval door stress” voorkomt. Daarnaast kunnen medewerkers zich direct ontwikkelen en werken aan competenties wat direct bijdraagt aan de omzet en succes van het bedrijf. Lees voor cijfers verder in het artikel: ”de ROI van coaching”. Door te kiezen voor coaching voor de gehele organisatie kunt u gebruik maken van een aantrekkelijk vast bedrag per jaar per medewerker.

EAP staat voor Employee Assistance Program