Deze maand begon -het in de VS gevestigde bodysuit bedrijf Tuxe- klanten gratis coaching sessies aan te bieden nadat ze een item hadden gekocht. Vrouwen kunnen toegang krijgen tot online sessies (er zijn er tien tot nu toe) van bedrijfs- en levenscoaches die zich bezighouden met loopbaankwesties. Het initiatief kwam nadat het bedrijf had geleerd dat veel klanten Tuxe-bodysuits droegen tijdens belangrijke momenten in hun professionele leven.
Coaching aanbieden door Tuxe maakt deel uit van de bredere trend om producten in services om te zetten, waardoor consumenten lang nadat ze een aankoop hebben gedaan, betrokken blijven. Ook Nike en Adidas hebben dergelijke initiatieven gelanceerd.
Maar laten we een beetje dieper gaan. Dit initiatief komt op briljante wijze tot de kern van wat het betekent om een modern lifestyle-merk te zijn, waarbij succes minder te maken heeft met de oppervlakkige kwaliteit van uw product, maar met wat het product doet voor de hogere levensbehoeften van uw klanten. Door coaching te bieden, verplaatst Tuxe zich een level hoger in de hiërarchie van Maslow en voldoet het aan de behoefte van klanten met betrekking tot zelfrespect en zelfactualisatie.
Dus, als u producten wilt verkopen, neem deze innovatie dan mee naar uw team en bespreek: welke gebundelde services kunt u aanbieden die echt empathisch zijn voor de hogere levensbehoeften van uw klanten?
Wil je eens sparren over de mogelijkheden van een samenwerking met GORTcoaching? Wij willen heel graag samenwerken met merken die voorlopen! Mail dan: vragen@gortcoaching.nl
Dit artikel is tot stand gekomen met de hulp van Tom Haak, directeur HR Trend Institute.