In de huidige werksfeer werken werknemers niet meer onder het motto ‘wat moet ik doen’ maar onder het motto ‘waarom moet ik het doen?’. Om deze vraag goed te kunnen beantwoorden moet je een goede overtuigingskracht bezitten. Hoe goed of sterk je plan ook is, veel mensen vinden het moeilijk om hun argumenten kracht te geven of goed te onderbouwen. De meeste mensen zijn veel te streng, niet bereid om compromissen te sluiten of ze gaan er van uit dat alles wat ze zeggen meteen wordt aangenomen.
Dus heb jij het gevoel dat je goede ideeën vaak genegeerd worden door je collega’s of leidinggevende, dan kan een coach je helpen met het leren overtuigen!
Geloofwaardigheid
Het is van belang dat je een bepaalde geloofwaardigheid uitstraalt. Dit kan door middel van bepaalde expertise of door relaties die je hebt met experts. Expertise kan je al in huis hebben, maar dit kan je ook vergroten door bijscholing. Expertise uitstralen is iets wat je samen met een persoonlijke coach kan aanleren.
Verwoording
Hoe jij jezelf verwoordt is van groot belang voor overtuigingskracht. Als je onzeker bent, of juist te veel zelfvertrouwen uitstraalt kan dit een tegengesteld effect hebben. Mensen willen graag het gevoel krijgen dat iemand weet waar hij of zij over praat en hier niet te arrogant over is. Coach kan jou bewust helpen met het verwoorden van je argumenten.
Emotie
Goede overtuigingskracht is geassocieerd met emotionele betrokkenheid. Mensen met een hoge overtuigingskracht zijn zich goed bewust van de emotionele staat van hun publiek en kan zijn of haar eigen emotionele uitstraling hieraan aanpassen.
Dus wil jij dat je ideeën uitgevoerd gaan worden? Plan dan nu een gratis oriëntatiegesprek in met een coach!